Posílám ti malý kousek lásky a dobra. Plamínek světla plný laskavosti. Tištěný sešit LÁSKAVNÍČEK.
►►► Více najdeš zde ◀︎◀︎◀︎
Život s dětmi vám dnes a denně nastaví zrcadlo. Je testován váš charakter. Jsou prověřována vaše slova i to, jakou jim přikládáte váhu. Objevujete sílu příkladu – pozitivního i negativního. Jste zkoušeni z trpělivosti, vytrvalosti i odolnosti. Několikrát do roka dostáváte vysvědčení. To, když vám děti pěkně od plic nebo od srdce řeknou, co si o vás myslí. A nad to vše jsou úžasnými učiteli. Je jedno, jak jsou staré, chápavé nebo vnímavé. Mají dar mluvit k našim srdcím tak, abychom rozuměli. Abychom přijali. Žasnu dnes a denně nad tímto jejich darem a přijímám ty své lekce. Mají moc mě posunout dál.
X-krát jsem jim něco řekla, zopakovala, abych ve finále slyšela jejich: „Co? Tos neříkala? O tom vůbec nevím.“ Stejně tak i já jsem přeborník ve vypnutí mozku a nevnímání čehokoliv, co mi říkají, slyším jen proud slov, ale absolutně nevím, co je obsahem, myslím na své věci. Proto když mi záleží na tom, aby informaci, kterou jim říkám, opravdu věděli, musím si nejdříve zjednat jejich pozornost a být si jistá, že mi ji v tu chvíli dávají.
V podnikání je to stejné. Pokud chci zákazníkovi sdělit cokoliv důležitého, musím koncentrovat jeho pozornost. Špatně vystavěný web se spoustou rozptylujících prvků nebude tou správnou cestou. Jednoduchý a přehledný design, informace sdružované pod centrální rozcestník, výrazná tlačítka zvoucí k jednoznačné akci apod., to vše jsou žádoucí prvky pro zjednání pozornosti.
Klasické „ukliď ty věci z gauče“, se po hodině změní „tys mě neslyšel, už to konečně udělej!“ Jednoduché sesypání věcí na zem a roztřídění na kupičky dle majitele má požadovaný výsledek do 5 minut. Děti prostě někdy nevědí, jak nebo kde začít. Jak se toho úkolu zhostit. Pocit chaosu a náročnosti úkolu je demotivuje a vede k odkládání.
V podnikání: Představte si problém nebo situaci, kterou váš zákazník řeší. Víte výsledek, výstup a potřebujete ho tam dovést. Místo laciného návodu mu připravte podmínky, aby to dokázal. Aby udělal to, co má. Co je pro něj prospěšné.
Správná motivace dělá zázraky. Musím hledat motivaci vzhledem ke konkrétní situaci, konkrétnímu dítěti jako osobnosti i vzhledem k věku. Někdy i ke konkrétnímu rozpoložení. Musím každé jedno z nich znát a volit ty nástroje, které jim pomůžou překonat nechuť. A tak se výjmenovaná slova hned učí lépe, když pochopí, že v návodech na sestrojování robotů přece nemůžou být hrubky :-)
Váš zákazník možná úplně nechce to vaše řešení nebo nabídku. Neví, jestli je to to pravé. Odkládá nákup, nechce se mu do toho. Když svou nabídku budete komunikovat motivačně, osadíte ji tím správným hnacím motorem, zákazník si vás rád zvolí.
Jíst ovoce je dobré. Prospěšné. Ovšem když zavelím: „Vem si z ledničky jablko“, nikdo se úprkem tím směrem nežene. Ale když jablko nakrájím na pěkné kousky dobře padnoucí do dětské ručky nebo dokonce na kousky, které přesně padnou do mlsných pusinek, rázem je o jablko tak velký zájem, že spořádají 4 chutné plody a já pomalu nestíhám krájet.
Dělejte svou nabídku atraktivní. Váš zákazník možná ví, že váš produkt je dobrý a mohl by mu přinést užitek, ale nepřitahuje ho. Rozum vnímá hodnotu, ale srdce mlčí. Dovolte mu se rozbušit, zamilovat, zatoužit. Emoce jsou hlavním rozhodujícím činitelem, ony drží ty nákupní otěže.
Do školy jezdí děti na kole. 100x jsem jela s nimi, vše je naučila. Přišel čas, aby začaly jezdit beze mě. Naposledy se to týkalo nejmladší dcery. Bála jsem se já, bála se ona. Ale byla připravená, připravila jsem ji. A zvládla to.
Připravte svým zákazníkům web tak, aby věděli, co mají dělat. Přichystejte cesty tak, aby se k nim dostaly informace, které chcete, aby měli a potřebují je. A pak jim důvěřujte, že ty vaše připravené cesty najdou a použijí. Nedělejte z nich hlupáky tím, že jim jednu a tu samou věc budete připomínat na „každém rohu“ a dovolíte, aby byli umláceni k naprosté nečinnosti a nechuti cokoliv na vašich stránkách samostatně podniknout.
Nejstarší dcera mi dorostla do 13.let a tak se má slovní zásoba rozšířila např. o slovo freak či vlog a akci Utubering 2015. Shlédla jsem některá videa Mamalifestyle a Jirky Krále. Nic z toho není můj šálek kávy. Přesto s ní do Prahy pojedu, protože jí se to líbí a přináší to hodnotu, kterou ona vnímá a přijímá.
Aby vaše práce – a je jedno, jestli prodáváte kabelky, semináře nebo děláte konzultace – byla vnímána jako přínos a lidé o ni stáli, je nutné být osobnost. Být sám sebou. Autentický. Chraňte si to, čemu věříte a co je pro vás důležité a nedovolte zlým lidem tím pohrdat. Nepohrdají vaší prací a hodnotami, ale vámi.
Jednoduchý princip vzoru. Omluvit se byl hlavně pro nejmladší dceru oříšek. Dneska své promiň řekne bez tlaku a s upřímností.
I v byznyse něco zvořete. Tomu se neubráníte. Možná to bude jen vaše vinna. Možná budete součástí řetězu a budete v tom „nevinně“. Jedním ze znaků zralého podnikatele je přijímání zodpovědnosti za svůj byznys. Pokud nastane situace, kdy se něco vůči vašim zákazníkům nepovede, jednoduše se omluvte.
Tak to je velká výzva! Být někomu průvodcem znamená jít jeho tempem, respektovat jeho rozhodnutí a styl. Nic neuspěcháte. K cíli ho nedotlačíte ani nedokopete. Musíte být trpělivý a pokorný. Může to být pro vás oběť, resp. můžete přinášet nějaké oběti. Důležité výsledky mají děti právě tam, kde jsem jim byla po boku.
Je správné vytvářet ve své práci hodnoty, které dávají prostor pro to být svým zákazníkům průvodcem. Na svém e-shopu s obuví mám jednu paní a ta mi napsala už asi 50 e-mailů (teď už možná i víc, počítala jsem to před nějakou dobou). Má stále nějaké dotazy, potřebuje ujištění. Takových zákazníků je celkem dost (i když většinou stačí vyměnit si jen pár e-mailů). Jdu s nimi, odpovídám, vedu je, vnímám, co potřebují. Až nakonec spokojeně a s klidným srdcem nakoupí. Výsledek vašich zákazníků je vaší odměnou a radostí.
Tady asi není ani co dodat. Snad jen, že to není o délce, tedy kvantitě, ale kvalitě. Je třeba vypnout, zapomenout na své věci a starosti a věnovat se plně tomu, co spolu zrovna děláme. Je důležité nechat dítě říct, jak chce ten čas strávit, co ono chce dělat. Je to také o tom, že když přijdou a chtějí si povídat, odložím svou práci a naslouchám.
Mnoho zákazníků nenakoupí hned. Ptají se. Udělejte si čas na to, abyste jim odpověděli. Pokud máte kamennou provozovnu, obsluhujte své zákazníky tak, aby odcházeli s pocitem, že jste se jim PLNĚ věnovali. A komunikujte s nimi pomocí e-mailu, pravidelně se jim připomínejte s dobrými radami a tipy nebo s pokroky a změnami, které jste udělali.
Často si vzpomenu na jedno vyprávění, kdy malému chlapci jeho máma řekla ať zamete schody, ale už mu neukázala, jak se s tím smetáčkem a lopatkou zachází. Pak se na něj zlobila, že je nemožný a neudělal to tak, jak si ona představovala. Od té doby se ujišťuji, že když po dětech něco chci, vědí, co a také jak to udělat.
I vaši zákazníci potřebují jasné výzvy k akci. Nebojte se jim říct, co mají udělat. Hlavně při prodeji info produktů nedojde mnohdy k prodeji jen proto, že chybí jasná zpráva o tom, co má zákazník udělat. Někde na konci stránky se krčí nevýrazné tlačítko Objednat. Nebojte se být výrazní, jasní i originální. Klidně použijte výzvu typu Klikněte na…. Zapište se do…..Vložte sem….apod.
Pokud se vám desatero líbí, můžete si ho stáhnout v pěkné jednoduché grafické podobě ZDE.
Druhou část najdete ZDE.
Kdo nevykročí, nikam nedojde.
Z PORAŽENÉ ŽENY VÍTĚZKOU
V ŽIVOTĚ I PODNIKÁNÍ.
Můj osobní příběh