Revitalizace prodejní stránky

revitalizace-prodejni-stranky-hned

 

Za celou touhle akcí je big story backstage:-) a řekla bych, že přesně to, co se odehrává tam, co nikdo nevidí, je to nejzajímavější a nejdůležitější. Takže v tomto článku máte už výsledek a fakta, ale o tom, jak se celá tahle služba rodila, co tomu předcházelo, jak jsem se škvařila ve vlastní krvi (no, trošku to dramatizuju, ale ne moc, fakt to byl jeden z mých největších zápasů poslední doby), tak prostě o tom pozadí vám povím později, v chystaném článku Už nechodím po skle. Čtěte zde.


Dnes bych vám chtěla představit jednu ze služeb, kterou pro své klienty dělám a to REVITALIZACI PRODEJNÍ STRÁNKY. A nechat vás nakouknout tak trochu do zákulisí a pod mé ruce. Tato služba znamená předělání vaší současné prodejní stránky tak, aby byla:

  • pěkná,
  • moderní,
  • svěží,
  • příjemná,
  • textově a logicky uspořádaná,
  • srozumitelná
  • a s dobře komunikovanou prodejní nabídkou a strategií.

Slaďuji ji do vhodných barev, odstraňuji rušivé elementy a častá faux pas stránek, dotvářím detaily, kontroluji a případně dodělávám call to action prvky a další věci. Výsledkem je stránka, na které se návštěvníci cítí příjemně, otevřeně k nákupu a s důvěrou v prodejce.

A dnes bych vám chtěla svou práci více přiblížit a vyprávět vám….

Skutečný příběh jedné prodejní stránky

Ivana Sáčková zápasila s vytvořením své prodejní stránky. Již nějakou dobu jí fungovala, ale nebyla spokojená se vzhledem. Když později k již vytvořenému e-booku přidala mp3 nahrávku a potřebovala tuto novou nabídku zakomponovat do fungující prodejní stránky a komunikovat zákazníkům, úplně se do toho zamotala. 🙂  Slovo dalo slovo a Ivaně jsem s její prodejní stránkou pomohla.

Ochrana a klid klientů

Novou prodejní stránku tvořím vždy na svém webu, nepotřebuji žádné přístupy na web klienta. Odpadá tak mj. i obava a strach z nabourání se do jeho stránek a nežádoucích zásahů.  

Ivany web běží na WordPressu se šablonou Mioweb. Můj web, na kterém jsem novou prodejní stránku pro Ivanu tvořila, také běží na Miowebu. Konečný přesun k ní byl pak otázkou přesně 2 kliků – já jsem dala na svém webu export, soubor s nově vytvořenou stránkou jsem jí poslala a ona na svém webu dala import. Během chviličky (a to doslova) měla kompletní stránku u sebe hotovou do posledního detailu. Stačilo už jen upravit ceny. 🙂 Ale není žádný problém, pokud klient Mioweb nebo WordPress nemá. Tím, že novou stránku tvořím u sebe na webu, lze ji pak jednoduše přenést a vytvořit prakticky na jakékoliv platformě. Nejsme omezeni žádným poskytovatelem či systémem.

Začaly jsme výběrem barev

Od Ivany jsem dostala úplně volnou ruku, důvěřovala mi, co se týče kombinací barev. Přestože má zbytek svého webu laděný do modra, rozhodla jsem se jako primární barvu prodejní stránky zvolit zelenou a to z toho důvodu, že zelená symbolizuje, růst, zisk, peníze, důvěru. To se k jejímu produktu výborně hodilo. 


Nejdříve se tedy hledaly správné barvy. 

Pro prodejní stránku jsem volila pouze 3 barvy. Jednu výraznou pro tlačítka, nadpisy a závažná sdělení. Druhou také výraznou pro plochy a třetí doplňkovou pro ostatní elementy. Obecně platí, že 3 barvy stačí, resp. jsou maximum, aby stránka působila dobře, nikoliv kolotočově. V barvách platí méně znamená více.

Pokračovala jsem výběrem fontů

Vybrala jsem také fonty, které dobře ladily k obsahu a sdělení stránky.

Stěžejní bod spolupráce

Ve zvolených barvách jsem vytvořila nejdříve kus prodejní stránky a nechala na ni Ivanu nahlédnout.

Bylo potřeba, aby se podívala, zda se jí mnou zvolené barvy líbí a stejně tak celkově moje práce, uspořádání, práce s textem, obrázky apod. Toto byl stěžejní moment spolupráce. Byl zde prostor pro změnu barev, odhalení, že jí třeba můj způsob práce nesedí, stejně tak pro rozloučení se. To se tady ale nestalo. 🙂 Ivana byla spokojená a proto jsem mohla již dotvořit celou stránku. Protože Ivana znala odkaz, kde ji tvořím, mohla už průběžně nakukovat a kontrolovat, jak pracuji. A případně hned zasáhnout.

Zásadní momenty během revitalizace stránky

Vypíchnu některé zásadní momenty celé práce a tvorby nové prodejní stránky.

  • 1
    Nevymýšlela jsem texty
    Protože Ivana měla prodejní stránku již dříve vytvořenou, nevymýšlela jsem texty. Maximálně jsem je sem tam poopravila, ale to v jejím případě nebylo téměř potřeba, protože kvalita Ivaniných textů byla a je na vysoké úrovni. Texty tedy dodala své a já je použila na nové prodejní stránce.
  • 2
    Uspořádání textu

    Co jsem ale měnila, byla logická posloupnost textových bloků. V určitých částech text logicky neplynul a některé úseky tam byly zduplované. Ty jsem ze stránky úplně vyřadila a text uspořádala tak, aby měl jasnou posloupnost, strukturu a byl dobře pochopitelný pro zákazníky. Při tom všem jsem ale zachovávala individualitu Ivaniny práce a přístupu. To je hodně důležité. Protože to není stránka, kterou dělám já pro sebe, ale mého klienta a proto je důležité, aby jeho osobnost a přístup, na který jsou už jeho čtenáři nebo zákazníci zvyklí, zůstal zachován v celkovém rázu stránky. 

  • 3
    Detaily

    Důraz jsem kladla také na zdánlivé detaily a ladila je do vybraných barev. Obarvila jsem tedy šipky, upravila Ivaninu fotografii apod.

PŘED

PO

PŘED

VŠIMNĚTE SI, ŽE IVANA UŽ NEMÁ PŘES RAMENO KABELKU....

  • 4
    Prodejní strategie

    Zjednodušila jsem také Ivaninu prodejní nabídku. Rozebraly jsme spolu její prodejní strategii a o co jí jde a proč to v tuto chvíli komunikuje na své prodejní stránce tak, jak to tam má. Navrhla jsem jí novou prodejní strategii, která byla přehlednější a zohledňovala Ivaniny plány  a představy a zároveň dobře zakomponovávala jak rozšíření e-booku o mp3 nahrávku, tak také potřeby jednotlivých zákazníků. Tah na bránu byl v tuto chvíli silný, jasný a neroztříštěný.

Zároveň tento postup zachoval Ivaně prostor pro akční nabídky, změny popř. další doplnění bez toho, že by se ztratila logika a přehlednost pro návštěvníky její stránky. Ukázala jsem jí také, kam může v případě speciální prodejní akce doplnit informace, novou cenu a odpočet tak, aby nenarušila logiku a plynutí stránky, vypadalo to přirozeně a bylo to hezké. 

 

 

Jak to dopadlo

Stránku jsem tedy celkově zcela změnila.

  • Zvolila jsem úplně jiné barvy než byly původní,
  • graficky jsem ji udělala jinak,
  • některé textové úseky jsem úplně vyřadila
  • a celkově jsem texty uspořádala tak, aby byly logicky za sebou a příjemně plynuly v komunikaci celé prodejní nabídky.
  • Dala jsem si záležet na detailech a call to action prvcích.

Výsledkem je příjemná stránka, která zachovala osobnost a autenticitu majitelky, její představu prodejní strategie a zároveň zůstala jednoduchá a srozumitelná pro zákazníky.

A co na spolupráci a výsledek říká sama Ivana?

Ivana Sáčková
Ivana Sáčková
www.ivanasackova.cz

Než jsem Veroniku oslovila, trápila jsem se s novou stránkou už několik dní. Vymýšlela texty, hledala obrázky a kombinovala varianty 3 produktů. Cíl jsem měla jasný, dát svým klientům, co největší hodnotu. Bloky textů byly neuspořádané, v pořadí jak jsem je vytvářela.

V tom přišla pomoc od Veroniky jako blesk z čistého nebe. Nabídnutou pomoc jsem brala všemi deseti. Věděla jsem, že je na ni spoleh. Je rychlá, precizní, má cit pro grafiku a dovede se vcítit do potřeb klienta. To vše je k nezaplacení. Její práci znám, proto jsem ji dala volnou ruku, abych nebrzdila její tvořivou múzu. Věřila jsem ji.

Než jsem se stačila vzpamatovat, měla jsem v PC první část nové stránky. Ta změna barev mně doslova vyrazila dech. Místo modré, zelená. Ty jó. Barevný podklad pod videm, upravená fotka. Bomba. S nadšením jsem Veronice odpověděla, že může pokračovat dál, že se mi její práce moc líbí. Úžasná byla i rychlost dodání. Na spolupráci jsme se s Veronikou dohodly v poledne a večer měla stránku hotovou. Pro mě neuvěřitelné. Já bych u toho seděla ještě dnes. Jestli to máte s tvorbou stránek podobně, neváhejte ani minutu a hned pište Veronice. Vyplatí se vám to.

Veroniko, mockrát Ti děkuji a těším se na další spolupráci. ♥

Zaujalo vás to? Chcete o revitalizaci prodejní stránky vědět víc? ČTĚTE ZDE. 

 

Zaujal vás článek? Chcete vědět, až napíšu další? Ráda. Vložte e-mail a já vám dám zprávu.

Vaše osobní údaje (jméno, e-mailová adresa) jsou u mě v bezpečí a budu je já (Veronika Mašínová, Na Rybníčku 387, Liberec, IČ: 76391957) na základě vašeho souhlasu zpracovávat podle zásad ochrany osobních údajů, které vycházejí z české a evropské legislativy. Stisknutím tlačítka vyjadřujete svůj souhlas s tímto zpracováním potřebným pro zaslání článků a dalších e-mailů ode mě, které se budou týkat souvisejícího tématu. Svůj souhlas můžete kdykoli odvolat kliknutím na tlačítko ODHLÁSIT v každém zaslaném e-mailu.


Z PORAŽENÉ ŽENY VÍTĚZKOU
V ŽIVOTĚ I PODNIKÁNÍ.

Můj osobní příběh

Tohle fakt chci
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *