3 ingredience úspěšného e-shopu aneb odhalte tajemství, o kterém se nemluví

úspěšný e-shop, jak na to?

Poslední dobou ke mě přicházejí e-maily, kde se sdílíte o svých podnikatelských plánech, ptáte se na různé věci a hledáte rady a řešení. A většinou tam zaznívá: “Také chci být jednou úspěšný/á a mít vlastní prosperující e-shop.” A víte, že to není žádná věda? Existují 3 ingredience, které musíte mít. Nemluví se o nich, lidé jim nevěří, pohrdají jimi nebo je podceňují. A přitom právě pro začínající e-shopaře jsou klíčové a zaručí jim úplně jiný start. Prozradím vám to, co má pro mě jako úspěšnou e-shopařku velkou hodnotu. 3 ingredience, kterých si vážím a opečovávám si je. Navracím se k nim, když vyprchají.

 

3 ingredience úspěšného e-shopu

 

1) LÁSKA

Jsem přesvědčená, že je to prvotní ingredience úspěšného e-shopařského koktejlu. Pokud si jednou chcete připít na svůj úspěch a mít e-shop, kde budou lidé rádi nakupovat a utrácet u vás své peníze, budujte ho s láskou a nadšením. A to hned od začátku. Založte si e-shop nejlépe se sortimentem blízkým vašemu srdci, životu, způsobům apod. Nekalkulujte, že např. na prodeji topení se dá mít velkou marži a proto ho budete prodávat. Přestože o něm nic nevíte a je vám tenhle sortiment naprosto cizí a nevzbuzuje ve vás žádné emoce. Milujte svůj e-shop, svoje zboží. Protože to se pak promítne do všeho, co kolem něj budete dělat. V popisech zboží, ve vašich článcích, v radách vašim zákazníkům. Láska k vašemu sortimentu a e-shopu vám dá motivaci pokračovat i ve chvílích, kdy budou problémy nebo budou zákazníci nespokojení.

Láska se také projeví prakticky a to tak, že stejně jako v životě nemáte několik partnerů, ale jen jednoho, tak v budování a správě e-shopu se tomu říká fokus. Specializace. Opečovávat svou nabídku, studovat ji, abych mohl fundovaně radit nebo pomáhat svým zákazníkům  pak není suchá práce, dřina, ale je to hnací motor. Dodává to sílu jít dál, věřit si, dává to smysl tomu, proč ten e-shop vůbec mám. A tajemství, o kterém mnozí e-shopaři nevědí a proto také jen živoří je to, že tahle láska je patrná na první pohled, resp. návštěvu vašich stránek. Je cítit z každého písmenka, fotky, celkového uspořádání. A váš návštěvník se s ní setkává, je vtahován a váben, cítí se na vašem e-shopu tak nějak jinak. Je to něco mezi nebem a zemí, ale vím, že to funguje. Vaše láska jde skrz monitor do obýváků, kanceláří, pracoven a pokojů všech, kteří si stránky s vaším e-shopem otevřou. Když tuhle ingredienci pochopíte, pak bude vaše práce jiná, váš e-shop bude jiný.

 

2) MOTIVY

Srovnejte si své motivy pro založení a správu e-shopu. Není nic špatného na tom, že chcete vydělat peníze. OK. Ale je to ten jediný váš motiv? Pokud ano, je to špatné palivo a vaše e-shopařská jízda nebude mít dlouhého trvání. Dojedete na své vlastní špatné postoje a motivy.

Stejně tak, pokud jej zakládáte s vidinou rychlého a jednoduchého výdělku. Mnoho e-shopařů hledá již od začátku cestu nejmenšího odporu. Nebo lépe řečeno cestu hodně muziky (rozuměj peněz) za málo práce. Ale e-shop, aby fungoval, vyžaduje mnoho skryté práce, učení se mnohým novým věcem a dovednostem a rozvíjení sebe samého. Není to jen o vložení nabídky a čekání výdělku. Takový majitel e-shopu je podobný bezdomovci, který na sebe nedbá, nic pro sebe a svůj rozvoj nedělá a jen natahuje ruku a čeká, co mu do ní spadne. 

 

3) POCTIVOST

Uvědomte si, že všechno, co na e-shopu děláte, děláte pro sebe. Není žádný šéf, pro kterého pracujete. Nemusíte nikomu obhajovat své postoje a výsledky. Je to jen na vás. Pokud ke své práci přistoupíte s nudou, pocitem “ať už to je hotové”, nezájmem, bez vědomí vysoké hodnoty pro vás samotné i vaše zákazníky, bude výsledek stejný. Pracujte poctivě. Protože pracujete pro sebe. Neodflakujte důležité a klíčové věci. Budujte 4 pilíře úspěšného byznysu dnes a denně. Poctivě udělaná práce vás podrží i v čase, kdy to moc nejde, ale vy víte, že se na sebe a to, co jste vybudovali, můžete spolehnout.

Součástí poctivosti jsou také pravdivé informace. Neuvádějte, že máte nabídku skladem, když je skladem u dodavatele a vy víte, že k zákazníkovi ji můžete odeslat nejdříve za 3 dny. Neobhajujte to ani tím, že se to tak přece dělá, má to tak každý druhý e-shop. Vy nejste ti druzí, chcete být v první linii, tak se podle toho také chovejte. 

 

Milujte svůj e-shop, práci kolem něj i svou nabídku zboží. Pracujte na sobě, rozvíjejte se, učte se, hledejte rady a návody u těch, kteří mají s e-shopy úspěch. Buďte vděční. Sněte a pracujte na splnění svých snů poctivě. Protože ať příjde cokoliv, nikdy se nebudete muset za svůj e-shop, svou práci a svůj přístup stydět.

 

Kdo nevykročí, nikam nedojde.

 

Zaujal vás článek? Chcete vědět, až napíšu další? Ráda. Vložte e-mail a já vám dám zprávu.

Vaše osobní údaje (jméno, e-mailová adresa) jsou u mě v bezpečí a budu je já (Veronika Mašínová, Na Rybníčku 387, Liberec, IČ: 76391957) na základě vašeho souhlasu zpracovávat podle zásad ochrany osobních údajů, které vycházejí z české a evropské legislativy. Stisknutím tlačítka vyjadřujete svůj souhlas s tímto zpracováním potřebným pro zaslání článků a dalších e-mailů ode mě, které se budou týkat souvisejícího tématu. Svůj souhlas můžete kdykoli odvolat kliknutím na tlačítko ODHLÁSIT v každém zaslaném e-mailu.


Z PORAŽENÉ ŽENY VÍTĚZKOU
V ŽIVOTĚ I PODNIKÁNÍ.

Můj osobní příběh

Tohle fakt chci
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *